6 rutes fàcils a peu

De vegades no cal fer un cim o un ruta molt exigent per trobar racons màgics. De vegades aquests paratges que ens imaginem quan pensem en desconnexió són més a prop del que ens pensem i arribar-hi no requereix gaire esforç. Si necessites respirar verd, però no estàs molt en forma o et falta temps, no tens excusa. Les sis rutes que et proposem a continuació són fàcils i només necessites entre una i tres hores per gaudir de la natura i el patrimoni. Gairebé ni et cansaràs!

L’església de Sant Andreu (Moianès)

A poc més de dos quilòmetres i mig de Castellcir s’amaga un racó d’aquells que enamoren. L’església de Sant Andreu és l’origen del poble. Fins els anys 60, Castellcir va ser un poble disseminat ple de masies enmig dels camps que tenien el seu punt d’unió en aquesta església romànica. El camí per arribar-hi està asfaltat, però et recomanem fer-lo a peu tot baixant fins a la riera. Un cop la travessis, seràs a tocar de l’església i tindràs unes bones visites de la vall de la riera de Castellcir. Un racó que enamora!

La fageda de la Grevolosa (Osona)

És un dels boscos que no falta a cap rànquing de rutes de tardor, però la veritat és que és un racó per gaudir a qualsevol època de l’any. Et proposem seguir la ruta Sant Nazari i la Grevolosa, una bona manera d’endinsar-te a aquest paratge utilitzant els aparcaments senyalitzats i evitant l’impacte a aquesta zona d’alt valor ecològic. Abans d’arribar a la fageda, segueix el sender senyalitzat amb diferents plafons informatius com la construcció de les carboneres o la fauna. Després de creuar aquest bosc, arribaràs a l’ermita de Sant Nazari, situada en un entorn molt bonic amb la fageda de fons i una clariana darrera amb dos roures majestuosos. Passat l’ermita, i després d’una bona pujada, ara sí, arribaràs a la fageda de la Grevolosa, una de les més majestuoses de Catalunya. Un bosc amb faigs que superen els 30 metres d’alçada i amb alguns exemplars de més de 200 anys. Passejar entre aquests arbres centenaris et farà sentir molt petit, però la calma que s’hi respira, reconforta.

Itinerari de natura pel riu Cardener (Súria, el Bages)

És una ruta que dura una hora i 40 minuts, sense parades. Un itinerari fàcil i pla que es pot seguir a través dels plafons informatius que hi ha al costat del riu. Després de resseguir el tram que passa per l’interior del poble, arribaràs a un bosc de ribera preciós. El bosc del Pla de Reguant és una de les millors arbredes del riu Cardener, classificat com Espai d’Interès Natural. Resseguint el bosc arribaràs fins al mirador de la Creu de Rosselló. És el punt més elevat de la ruta, on hi ha l’antiga creu de terme que senyalitzava l’arribada a Súria. Està just a sota del Pou 4 de les mines de sal de Súria i és un mirador ideal per acabar la ruta ja que es contempla el Poble Vell de Súria, el poble actual i la muntanya artificial de sal.

Llobregat amunt, Llobregat avall (Castellar de n’Hug, el Berguedà)

A només 600 metres de Castellar de n’Hug, neix un dels rius més importants de Catalunya: el Llobregat. Des del poble, segueix les indicacions i els plafons indicatius que et portaran fins a les fonts del Llobregat per veure com l’aigua brolla d’entre les roques i de seguida es converteix en petites cascades que acaben creant el riu. Ja hauràs començat part del camí del GR 270 que et portarà fins a la Pobla de Lillet, resseguint el riu. Un itinerari de sis quilòmetres que es pot fer en un parell d’hores sense parades. Està ben indicat i passa per diversos punts interessants com l’església romànica de Sant Vicenç del Rus, el Museu del Ciment i els Jardins Artigas . Un dels trams més interessants de la ruta és el Pas de l’Os, un congost força profund on el riu baixa amb força.

Informació pràctica:

Pots fer la ruta pel teu compte, però com que no és circular si no la vols tornar a fer de pujada, tens l’opció de deixar el cotxe a la Pobla i contractar un transfer fins a Castellar de n’Hug. També pots agafar l’últim tram entre els Jardins i la Pobla amb el Tren del Ciment, una experiència més que recomanable.

Ruta circular a la vall del Ges (Osona)

Si vols conèixer els entorns del la vall del Ges, et recomanem que facis aquesta ruta de 6,5 quilòmetres que surt des de Vidrà. En unes tres hores et permetrà descobrir les meravelles de la zona mentre recorres el Forat Micó, un engorjat entre la serra de Bellmunt i la serra Corull . El primer punt d’interès és la Tosca dels Degollats, una surgència d’aigua natural que amb el pas dels anys ha creat com una escultura natural entre la vegetació. Entre corriols, arribaràs al famós Salt del Molí. A sota s’hi forma un petit gorg que a l’estiu s’omple de gent. Vidrà està regulant l’accés per evitar problemes amb les deixalles i l’ús que se’n fa. És la joia de l’excursió però, sobretot, cal gaudir-ne amb seny. Després del salt, començaràs la tornada. A la primera pujada, trobaràs, primer, les restes del conegut com a molí vell i, després, les dels molí nou. El pas del riu Ges va convertir la zona és un lloc ideal per a la construcció de molins fariners com aquests dos, que van estar en ús fins a principi del segle XX. L’últim punt d’interès, abans de tornar a Vidrà, és el pont de Salgueda, un pas que popularment es coneix com a romànic, però que realment, com assenyala la data gravada a la pedra és de 1845, fet que posa en dubte que sigui medieval. Tot i així, la vista, un cop el travessis, val la pena.

L’ermita de Sant Medir i el pi d’en Xandri (Sant Cugat del Vallès, Vallès Occidental)

A tocar de Sant Cugat, podeu endinsar-vos en un moment al Parc Natural de Collserola. Una de les opcions és fer l’excursió circular fins a l’ermita de Sant Medir, passant pel Pi d’en Xandi. La ruta comença a l’hípica Sant Cugat, on cal seguir el camí direcció torre Cendrera. Un cop a la masia, cal pujar el turó de Torrefera per un frondós bosc de pi blanc. A poc a poc, arribaràs a Can Borrell, una masia del segle XVII. A partir d’aquí començaràs a baixar resseguint la riera de Sant Medir fins arribar a la petita ermita d’origen romànic. La tornada comença pel mateix camí fins a Can Borrell, on cal seguir vorejant la riera fins trobar el Pi d’en Xandri, un dels símbols naturals de Sant Cugat. És un pi pinyoner monumental de més de 230 anys i de 23 metres d’altura. Per tornar a la hípica, només cal seguir un corriol. En total, hauràs fet 11,5 km, que els pots recórrer en unes tres hores sense parades. Enhorabona!

Дополнительная информация :

Castellcir
Moianès Turisme
Ruta Sant Nazari i la Grevolosa
La fageda de la Grevolosa
Osona Turisme
Itinerari de natura pel riu Cardener
Súria Turisme
Ruta Sant Medir
Visit Vallès
Visit Sant Cugat

Vols estar informat de tota l'agenda del cap de setmana?