Descobreix totes les activitats turístiques que pots realitzar als pobles i les ciutats de les comarques de Barcelona. Hi ha tantes propostes que no te les acabaràs! A què esperes per començar a viatjar?
El Camí dels Bons Homes permet rememorar, al llarg de 190 quilòmetres, els senders que van fer servir els càtars occitans per fugir de la Inquisició durant els segles XIII i XIV. Eren perseguits per pronunciar-se en contra de la corrupta, autoritària i ostentosa Esglèsia Catòlica de l'època, i practicar un cristianisme auster i senzill, basat en una espiritualitat centrada en la natura.
La ruta que van seguir consta avui d'una desena d'etapes, que es poden recórrer en 9 o 10 dies. Però si només disposes d'un cap de setmana, pots començar per cobrir-ne dos dels trams més interessants: els que enllacen Berga amb Bagà, passant per Gósol. L'itinerari està ben senyalitzat i connecta espais naturals de gran bellesa.
El matí de la teva arribada, passeja per la part vella de Berga i descobreix els carrers i els patis medievals, el call vell i l'únic portal que resta de les antigues muralles. A continuació, fes una visita al santuari de Queralt, situat a una alçada de 1.200 metres, i gaudeix del paisatge que s'hi contempla. Des d'allà, si segueixes les indicacions, arribaràs a Peguera, un antic poble miner abandonat on t'hauries de fer transportar en cotxe fins a Gósol. Altrament, no tindries temps de contemplar les restes del poblat medieval, del castell i visitar el Centre Picasso.
L'endemà, hauries de reprendre el GR-107, vorejar la falda meridional del Cadí i aturar-te per admirar l'espectacular visió de la paret nord del Pedraforca. Quan arribis al coll de la Bena t'aniria bé el suport d'un vehicle que t'apropi a Bagà. A la capital històrica de l'Alt Berguedà trobaràs el Centre Medieval i d'Interpretació del Catarisme, on t'explicaran el lligam dels càtars amb aquestes terres.
Abans de marxar, no t'oblidis de tastar alguna recepta medieval recuperada pels restaurants de la vila: la cuina dels càtars era senzilla, però molt especial!