Del passat tèxtil a l'activitat turística
Visita, en motiu del Dia Internacional de les dones, Del passat tèxtil a l'activitat turística, en clau femenina. No cal reserva prèvia.
Calella havia estat, tradicionalment, una població de costa i hortes, de pescadors i pagesos. A principis del segle xx, havia aconseguit desenvolupar una industria tèxtil que es va convertir en el motor econòmic de la població. La seva especialitat era el sector del gènere de punt.
Tal com explicava, l´escriptor i periodista, Francesc Grau i Viader (Calella, 1920-1997):
Tot Calella vivia del gènere de punt. Quan no hi treballava l´home, hi treballava la dona o ho feien tots dos alhora i, a més a més, els fills en edat de portar un sou a casa. Moltes dones feien feina fora de la fàbrica en unes màquines auxiliars instal·lades a casa seva anomenades – grega- i –remallosa-.
When?
08/03/2026
a les 12h
Where?
Museu del Turisme
c/ Sant Pere núm. 122
Calella
More information
Museu Municipal Josep M. Codina i Bagué. Ajuntament de Calella
Tel. 937695102
Activitat gratuïta

